För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Så handlar du

Konsument

För privatpersoner tillämpar Separett Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning.

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för kostnaden för frakten, returfrakten samt för returrisken.


Returer vid åberopande av ångerrätt gäller följande 

Meddela Separett Kundtjänst inom 14 dagar efter det att du har mottagit den vara/varor du vill returnera, detta görs enklast via kundtjänst per mail (

info@separett.com). Ni har som kund rättighet att undersöka varan som ni har beställt innan beslut tas om eventuell retur. Undersökningen ska göras med varsamhet och ej mer omfattande än nödvändigt då varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick. Vi ber er att returnera varan i originalförpackning och i ett likvärdigt emballage som produkten blev tillskickad i för att minimera skador vid retur. Varan ska också returneras komplett om inget annat blir överenskommet mellan kunden och Separett. Ångerrätten gäller inte för utförda tjänster. 

Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut.

Separett kan komma att debitera kunden eventuella extra kostnader som uppkommer vid ej kompletta returer, alternativt ej acceptera returen. Kunden står alltid för skador som kan uppstå under returtransporten.

Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad!

Hitta det du söker

Det finns flera sätt att hitta den artikel du söker:

  • Du kan klicka dig fram i vår produktnavigering.

     

     

  • Du kan använd vår "Snabborder"-funktion i menyn om du redan vet artikelnummer på de varor du vill beställa.

     

     

  • Du kan använd vår sökfunktion. Skriv ditt sökord i fältet och klicka sedan på "Sök". Mer information om hur du söker hittar du i Hjälpen under "Söktips".

     

 

När du hittat den artikel du är intresserad av klicka på "Köp"- eller "Välj"-knappen. "Välj"-knappen visas i de fall du måste göra ytterligare ett val, t ex välja storlek eller färg.

 

Varukorgen

Genom att klicka "Köp" läggs artikeln i din varukorg. I varukorgen ser du antal artiklar och din ordersumma.

Genom att klicka på knappen "Till kassan" kommer du till kassan där du också har möjlighet att ändra din orders innehåll.

Du kan också på denna sida spara din varukorg till en favoritlista. Den kan du sedan hämta vid ett senare tillfälle.

 

Till kassan

När du har handlat klart klickar du på "Till kassan" som finns i varukorgen. När du kommit till kassan (och du inte redan har loggat in) måste du välja att logga in eller registrera dig.

Vill du ändra antal artiklar kan du göra detta. Du kan även radera artiklar. Kontrollera att din adress och innehållet i din beställning stämmer innan du slutför din order.

 

Inloggning

Är du redan kund hos oss loggar du in med ditt användarnamn och lösenord.

 

Registrering

Om du inte handlat hos oss tidigare registrerar du dig som ny kund. Börja med att välja ny "privatkund" eller "företagskund" och fyll sedan i de följande uppgifter som behövs för att bli kund hos oss.

Du väljer själv ett användarnamn och lösenord. Observera att användarnamnet måste vara unikt just för dig. Om användarnamnet redan finns registrerat hos oss ber vårt system dig välja ett nytt. När du väljer användarnamn, tänk på följande:

  • välj tecken a - ö, A - Ö, 0 - 9

     

     

  • använd inte mellanslag

     

     

  • I lösenordet räknas gemena och VERSALA tecken som olika, "annikas" och "AnnikaS" är alltså två olika lösenord.

     

 

 

Behöver du vid ett senare tillfälle ändra dina kunduppgifter gör du detta under "Mitt konto" efter att du loggat in.

 

Bekräfta beställning

När alla uppgifter på kassasidan stämmer väljer du leverans- och betalningssätt. Fyller i ev. ytterligare information du vill delge oss och klicka därefter på "Slutför köp".

 

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när SEPARETT.se bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn och skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen.

 

Betalning

Betalning sker via de sätt som visas på kassasidan.

Om du väljer kortbetalning kommer du till en sida där du ombeds fylla i uppgifter om kortnummer och ägare etc. Klicka på "Betala" och förfrågan skickas vidare till banken för verifiering av transaktionen. Om transaktionen medges skickas du vidare till kvitto-sidan. Om transaktionen inte medges skickas du tillbaka till föregående sida där ett felmeddelande visas. Här finns en länk tillbaka till ordersidan. Tillbaka på ordersidan kan du välja ett annat betalningssätt.

 

Kvitto

När du får upp kvittot vet du att vi tagit emot din beställning. Samtidigt som du får se kvittot skickar vi ett mail till den e-postadress som du angivit vid registrering där vi bekräftar att vi mottagit din beställning.

Skriv gärna ut kvittot som du får upp på skärmen och spara det.

 

Leverans

Om inget annat anges levereras produkterna omgående från vårt lager.

 

Orderhistorik

Dina tidigare order kan du se under "Mitt konto". Om du klickar på en order visas utförligare information, samt alla orderrader. Du kan kopiera en order och ha som underlag när du vill handla på nytt. Om du klickar på artikelkoden visas gjorda leveranser. I orderöversikten kan du se och klicka på en liten symbol till höger om ett paket är spårbart via vår spårningsfunktion.

 

Start > Hjälp > Så handlar du
Annonser
0 Produkter
Totalt 0 SEK
Priser inkl. moms