In order to give you better service we use cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.

LEVERANS OCH RETURVILLKOR

  • Översikt över fraktkostnader:
    • Hämta på Separett fabrik i Värnamo: 0 Sek
      • Om du väljer "Separett Värnamo" kan du välja att hämta på Separetts fabrik i Värnamo. 
      • Produkterna hämtas ut fullt monterade. 
      • Ingen fraktkostnad eller extra avgifter kommer att uppstå för hämtning på fabriken.
    • Leveransen utförs med DHL
      • Leveranser under 0,035kg som kan skickas via postbrev 39SEK
      • Övriga leveranser under 30 kg levererar vi som paket till DHL Servicepoint, från 79SEK.
        • När du får en avisering från DHL om att paket finns att hämta ut hos ett ombud tar du med dig sändningsnumret och legitimation.
        • I aviseringen framgår det till vilket ombud paketet har levererats.
      • Alla leveranser över 30 kg levererar vi som stycke med DHL direkt till din dörr med telefonavisering om tid för leverans, kostnad 399SEK
    • Om du väljer "Hemleverans" skickar vi produkterna till din dörr. 
      • Om vår transportleverantör inte kan leverera din beställning efter två försök på din angivna leveransadress, lämnar den ett meddelande om var ditt paket är beläget och hur och inom vilken period du kan hämta leveransen.
      • Om leveranser inte hämtas under insamlingstiden tar vi ut fraktkostnaderna för retur till Separetts fabrik i Sverige
      • Den adress du angav när du beställde tjänsten fungerar som leveransplats.
      • Leverans har skett och produkterna anses ha levererats efter underskrift för leverans av varorna vid denna överenskomna leveransadress.
  • Fraktkostnad Privatkund
    • Vikt upp till 0,03 kg:   39:-
    • Vikt upp till 2,99 kg:   79:-
    • Vikt upp till 4,99 kg:   99:-
    • Vikt upp till 14,99 kg  139:-
    • Vikt upp till 19,99 kg: 159:-
    • Vikt upp till 29,99 kg:   179:-
    • Vikt över 30 kg:        399:-
    • För outlöst gods debiteras 149:- + returfrakt
    • Fraktkostnad för företagskund gäller enligt avtal
  • BEKRÄFTELSE / KVITTO
    • När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om att vi har tagit emot din order.
    • Spara gärna detta E-mail, då det är bra att ha till hands vid eventuell framtida kontakt med kundtjänst.
  • LEVERANS
    • Leveranstider varierar mellan 1-3 dagar efter att du har fått orderbekräftelsen från oss.
    • Om inte en längre leveransperiod överenskommits kommer beställningar att levereras enligt vårt leveransmeddelande till din levererade adress. 
    • Vår transportleverantör levererar inte på lördagar och söndagar
    • Om det sker en leveransförsening, om en beställning inte kan utföras eller om en order endast kan utföras delvis, får du meddelande om detta inom högst 3 dagar efter beställning. I så fall har du rätt att säga upp avtalet utan kostnad och vi återbetalar fullt ut alla belopp som du redan har betalat inom 7 dagar.  
    • Om leverans av en produkt du beställt visar sig vara omöjlig, kommer vi att sträva efter att erbjuda dig en ersättningsprodukt av jämförbar eller högre kvalitet. Du är inte skyldig att acceptera detta erbjudande och kan välja att säga upp avtalet utan kostnad istället, och vi kommer helt och hållet återbetala de belopp som du betalat inom 7 dagar
  • LEVERANS AV FLERA PRODUKTER
    • Beställer du flera produkter sänder vi som regel alltid dessa i samma försändelse. Dock kan det förekomma att du får dina produkter i mer än ett kolli.
    • Vi väljer alltid det mest lämpliga transportalternativet för respektive produkt
  • ORDERHISTORIK
    • Dina tidigare order kan du se under "Mitt konto".
    • Om du klickar på en order visas utförligare information, samt alla orderrader.
    • Du kan kopiera en order och ha som underlag när du vill handla på nytt. Om du klickar på artikelkoden visas gjorda leveranser.
  • SPÅRBARHET
    • I orderöversikten kan du se och klicka på en liten symbol till höger om ett paket är spårbart via vår spårningsfunktion.
  • AVBESTÄLLNING
    • Separett AB arbetar för att minimera leveranstiderna och oftast behandlas din beställning av oss direkt efter att du har genomfört ditt köp.
    • På grund av den korta leveranstiden är det därför inte möjligt att göra en avbeställning efter lagd order.
    • Däremot har du möjlighet att returnera din försändelse till oss direkt hos ditt ombud, när du mottagit din försändelse. Returfrakt betalas då av konsumenten.
  • OUTLÖST GODS
    • För outlöst gods debiteras 149:- + returfrakt.
    • Om du skickar tillbaka ditt paket felaktigt, så förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur + hanteringskostnad.
  • TRANSPORTSKADA - SKADA VID LEVERANS/FELLEVERERAD
    • Upptäcks en synlig transportskada skall detta dokumenteras och påvisas vid utlämningsstället.
    • Är varan skadad eller fellevererad gör du en reklamation senast 7 dagar efter att du hämtat ut varan. Tag gärna en bild på skadan som ni kan bifoga till oss
    • Anmälan om ev. reklamation skickas till info@separett.com
    • För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig meddela följande information.
      • Ordernr
      • Namn,
      • Artikelnummer på det du önskar returnera.
    • Vi skickar dig en returfraktsedel som du fäster på transportemballaget
      • När returen kommit oss tillhanda och blivit godkänd, återbetalar vi dig för ditt köp.
      • Separett AB har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara
      • Upplåtelse att inte följa dessa riktlinjer kan innebära att kostnaden för produkter inte ersätts.
  • RETUR – ÅNGERRÄTT - Om du mot förmodan inte skulle vara nöjd med din produkt går du till vidare så här:
    • För att utöva din ångerrätt måste du meddela Separett Kundtjänst inom 14 dagar efter det att du har mottagit den vara/varor du vill returnera,
    • Separett kommer förse er med en retursedel och vidare instruktioner.
    • Ni har som kund rättighet att undersöka varan som ni har beställt innan beslut tas om eventuell retur.
    • Undersökningen ska göras med varsamhet och ej mer omfattande än nödvändigt då varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick.
    • Varan ska returneras i originalförpackning för att minimera skador vid retur.
    • Varan ska också returneras komplett om inget annat blir överenskommet mellan kunden och Separett.
    • Ångerrätten gäller inte för utförda tjänster.
    • OBS!! Returer utan Separett retursedel som skickas till utlämningsställe el mot efterkrav/postförskott löses ej ut.
    • Separett kan komma att debitera kunden eventuella extra kostnader som uppkommer vid ej kompletta returer, alternativt ej acceptera returen.
    • Kunden står alltid för skador som kan uppstå under returtransporten.
    • Spara alltid följesedeln tills returen är avklarad!
    • Vid retur debiteras alltid returfrakten
  • ÅNGERRÄTTSFORMULÄR
    • Klistra in nedan information och maila separett@info.com
    • Jag / vi häver härmed det kontrakt som ingåtts av mig / oss för inköp av följande varor / tillhandahållande av följande tjänst:
    • Beställd på (datum) / mottagen den (datum) ..............................
    • Ordernummer .......................................................................
    • Namn Konsument ...................................................................
    • Adress Konsument ................................................................
    • E-post Konsument ..................................................................
    • Underskrift ............................................................................
    • Anledning till retur (frivilligt).....................................................
The product has been added to your shopping cart Show shopping cartCheckout